Aktyviai, draugiškai, sveikai

Iniciatyvos  „Aktyviai, draugiškai, sveikai“ spalio mėnesio užsiėmimai gimnazijoje

Kaip elgtis įvykus nelaimingam atsitikimui? Ar mokame suteikti pirmąją pagalbą nukentėjusiam žmogui? Spalio 5 – 9 dienomis visuomenės sveikatos specialistė I. Simokaitienė ir žmogaus saugos mokytoja J. Tamulevičienė vykusios iniciatyvos ,,Padėk sau ir draugui“ metu organizavo ir vedė srautines, integruotas pamokas 7  klasių ir I gimnazijos klasių mokiniams.  Pamokų tikslas – išmokti pašalinti arba stabilizuoti nukentėjusio asmens gyvybei gresiantį pavojų.

Užsiėmimų metu mokiniai praktiškai mokėsi, kaip elgtis įvykus nelaimingam atsitikimui, suteikti pirmąją pagalbą nukentėjusiam žmogui, įvertinti situaciją, pasirinkti adekvačius būdus ir priemones pagalbai suteikti. Buvo akcentuojama, kad žmogus, suteikiantis pagalbą sau ar draugui, turi laikytis asmens higienos reikalavimų: švariomis rankomis nuvalyti žaizdą, uždėti pleistrą, sustabdyti kraujavimą iš nosies švariu vatos tamponu ir būtinai kreiptis pagalbos į suaugusį žmogų, kuriuo pasitiki. Mokiniai mokėsi ką daryti kai šalia nėra suaugusiųjų ir situacija kritinė. Kaip kreiptis pagalbos telefonu: kokiu numeriu skambinti, kaip teisingai suformuluoti informaciją, kurią būtina pateikti kreipiantis pagalbos (vardas, pavardė, adresas, trumpas įvykio apibūdinimas). Mokiniai stebėjo Civilinės saugos mokomuosius filmus.

Kaip niekad pandemijos metu ugdymo įstaigose svarbu yra laikytis asmens higienos, kosėjimo, čiaudėjimo etiketo, socialinio atstumo, tuo pačiu stiprinti imunitetą, stengtis išlikti sveikam. Spalio 12 – 16 dienomis gimnazijos priešmokyklinio ugdymo grupės ugdytiniai ir 1 – 6 klasių mokiniai, kartu su visuomenės sveikatos specialiste, diskutavo tema  ,,Asmens ir burnos higienos svarba“. Užsiėmimų metu sveikatos specialistė  kalbėjo apie virusus ir jų plitimą, kaip galima užsikrėsti Covid-19, kokios apsaugos priemonės svarbiausios. Priminė, kodėl svarbu laikytis asmens higienos, saugaus atstumo, kosėjimo, čiaudėjimo etiketo. Kaip taisyklingai plauti rankas, kaip saugiai užsidėti ir nusiimti kaukę. Mokė ar priminė, kaip tinkamai prižiūrėti kūną (ypač paaugliams), kaip taisyklingai ir kiek laiko valytis dantis. Informavo, kaip teisingai išsirinkti rankų dezinfekavimo priemones, dantų pastą, kosmetinius gaminius. Dantų muliažo pagalba, vaikai galėjo išmokti (prisiminti) taisyklingo dantų valymo, mokėsi (prisiminė) rankų plovimo technikos, stebėjo mikrobus ant rankų, jas plovėsi.

Visuomenė triukšmą vertina kaip vieną iš didžiausių aplinkosaugos problemų. Pastaruoju metu daug dėmesio skiriama paauglių klausos sutrikimams, ypač išpopuliarėjus patogiems asmeniniams muzikos klausymosi įrenginiams (ausinukams). Pagal literatūros duomenis, dėl pramoginės veiklos metu patiriamo triukšmo poveikio (ekspozicijos) apie 17 proc. paauglių yra susilpnėjusi klausa ir paaugliai apie tai nežino. 5–10 proc. jaunųjų muzikos klausytojų turi didelę riziką prarasti klausą po penkerius ir daugiau metų trunkančio triukšmo poveikio. Tai taikoma asmenims, kurie garsiai klausosi muzikos ilgiau nei po vieną valandą per dieną.

Sudarius žmonėms sąlygas gyventi tylesnėje aplinkoje galima pagerinti jų fizinę ir psichinę sveikatą, gyvenimo kokybę.

Spalio 19 – 22 dienomis gimnazijoje buvo vykdoma iniciatyva “Tylos galia”. 1 – 4 klasių mokiniai dalyvavo „ramybės klasių“ rinkimuose, kuriose mokiniai pertraukų metu galėtų atsipalaiduoti ir ramiai pabūti. Pamokos ir kitos veiklos buvo vykdomos  tyloje: piešimas, lipdymas ir t. t. Buvo pageidaujama, kad mokiniai būtų tyloje, o jei kitaip neišeina – kalbėtųsi kuo tyliau ar pašnibždomis. Mokiniai sukūrė ir ant savo klasių durų pakabino „klasių tylos ženklus“.

Spalio 23 dieną 3 – 4 klasių mokiniai dalyvavo orientacinėse varžybose. Ši  diena buvo skirta iniciatyvos „Aktyviai, draugiškai, sveikai“ užbaigimui inicijuojant ją su judėjimo galia. Varžybų tikslas – pasyvią veiklą pamokose pakeisti į aktyvią veiklą tobulinant mokinių bendradarbiavimo ir darbo komandoje įgūdžius. Ugdant kritinį mąstymą, sveiką gyvenimo būdą, kūrybiškumą, savarankiškumą. Mokiniai varžybų metu per trumpiausią laiką turėjo įveikti maršrutą su pažymėtais 6 kontroliniais punktais. Kiekviename punkte komanda atliko įvairias kūrybines ir sportines užduotis.

            Rugsėjo – spalio mėnesiais gimnazijoje vykusios iniciatyvos  „Aktyviai, draugiškai, sveikai“ iniciatyvinių savaičių  užsiėmimai buvo organizuoti kūrybiškai pasirenkant tinkamą laiką, vietą ir tematiką, prioritetą skiriant renginių organizavimui lauke, panaudojant turimą lauko klasę ir kitas edukacines erdves.

Visuomenės sveikatos specialistė Irma Simokaitienė