Kovo 22 – oji Pasaulinė vandens diena

Pažvelk į vandens lašą ir tu pamatysi visą pasaulį. (Romėnų liaudies išmintis)

Kovo 22 – ąją kasmet minime pasaulinę vandens dieną. 2018 m. kovo 22 dieną  Vilkaviškio r. Pilviškių „Santakos“ gimnazijos bibliotekininkė L. Kemežienė ir visuomenės sveikatos priežiūros specialistė I. Simokaitienė pakvietė  moksleivius  paminėti šią dieną mokyklos bibliotekoje. Čia moksleiviai galėjo atsigaivinti penkių skonių vandeniu (tyru, su citrina,  kiviais, apelsinais ir mėtomis), kuriuo vaišino gimnazijos mokinių tarybos atstovė Monika Trečiokaitė IB gimn. kl. ir Simona Petraitytė 8A kl., skaityti eilėraščius, įdomiuosius faktus, patarles, minti mįsles apie vandenėlį. Visų laukė bibliotekininkės paruošta knygų apie vandenį parodėlė.  Parengtame stende pradinių klasių moksleiviai džiaugėsi suradę savo ar draugo  pieštą vandens lašelį. Spręsdami vandens kryžiažodžius mokiniai sužinojo, kad vanduo dengia daugiau kaip 70 proc. Žemės  rutulio  paviršiaus. Nors jo ištekliai yra milžiniški, gėlas vanduo tesudaro 3 proc. , o du trečdaliai gėlo vandens atsargų yra įšalę ledynuose ir sniegynuose. Gerti tinkantis vanduo tesudaro 0,3 proc. visų Žemės vandens išteklių. Įvairios veiklos metu mokiniai apie vandenį sužinojo dar daug įdomių  dalykų: kiek dienų žmogus gali išgyventi be vandens, kiek kasdien reikia išgerti vandens ir kaip taupiai reikia jį naudoti, kas atsitiktų, jei vanduo dingtų, kokios vandens naudojimo galimybės, kaip iki vartotojo čiaupo atkeliauja vanduo ir kt. Visiems itin patiko vandens apytakos ratas , kurį rado sudėlioję dėlionę. Jis priminė mokiniams vandens kelionę. Per šią kelionę keičiasi vandens būsenos.  Vanduo, veikiamas Saulės energijos, iš žemės, upių ir kitų vandens telkinių garuoja, kyla į atmosferą, vėliau vėsta ir kondensuojasi sudarydamas debesis. Susikaupus dideliam kiekiui vandens kondensato, ima lyti arba snigti. Lietus ar sniegas krinta į žemę, papildo upes, ežerus, sudrėkina žemę. Ši vandens kelionė ratu yra amžina.  Mokyklos vestibiulyje vyko 5 – 12 klasių „Lašelių“ paroda, kur išradingai sukurti ar nupiešti lašeliai perteikė įvairią informaciją apie vandenį. Visų akį traukė Simonos Petraitytės paveikslas su jūros atvaizdu, kuris priminė begalinę vandens jėgą. Priešmokyklinio ugdymo grupės ugdytiniai žinias apie vandenį pritaikė atlikdami eksperimentus su vandeniu, žaidimuose ir estafetėse renginio, skirto priešmokyklinio ugdymo vaikučiams, metu.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė I. Simokaitienė