Projekto įgyvendinimas

Gimnazija kartu su Vilkaviškio „Ąžuolo“ progimnazija ir Šakių rajono Kudirkos Naumiesčio Vinco Kudirkos gimnazija 2020–2022 metais įgyvendino iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą Nr. 09.2.1.-ESFA-K-728-03-0019 „8 klasių mokinių matematikos pasiekimų gerinimas naudojant virtualią mokymo (si) aplinką“.

Siekiant pagerinti 8 klasių mokinių matematikos pasiekimus įsigyti 3 IKT komplektai, kuriuos sudarė 40 vnt. palnšetinių kompiuterių (Vilkaviškio r. Pilviškių „Santakos“ gimnazijai), 27 vnt. planšetinių kompiuterių, 1 vnt. nešiojamas kompiuteris, 1 vnt. interaktyvus ekranas (Vilkaviškio „Ąžuolo“ progimnazijai), 15 vnt. nešiojamų kompiuterių, 1 vnt. interaktyvus ekranas, 1 vnt. interaktyvi lenta (Šakų rajono Kudirkos Naumiesčio Vinco Kudirkos gimnazijai). Įsigyta įranga įgalino ugdymo įstaigų pedagogus inovatyviai planuoti, modeliuoti bei organizuoti ugdymosi procesą dirbant su virtualia mokymo(si) aplinka. Įranga naudojasi ir mokytojai, ir 5–8 klasių mokiniai pamokų metu.

Įvyko 40 akademinių valandų mokymai „Mokymosi proceso organizavimas ir valdymas skaitmeninėje mokymosi aplinkoje (2021 metų vasario 4 – kovo 30 dienomis). Juos vedė KTU lektoriai Aušra Urbaitytė ir Gytis Cibulskis. Mokymų metu 30 dalyvių iš projekte dalyvaujančių mokyklų tobulino savo kompetencijas taikyti IKT mokymosi priemones ugdymo procese, ugdė įgūdžius teikti ir organizuoti mokymosi procesą skaitmeninėje mokymosi aplinkoje, integruojant tiek tradicinio, tiek netradicinio mokymosi metodus, susipažino su skaitmeninio mokymosi turinio kūrimu, taikymu bei mokymosi proceso projektavimu skaitmeninėje aplinkoje, ypatingą dėmesį skirdami praktiniam darbui. Po mokymų mokytojai savo pamokose naudojo įvairias virtualios mokymo(si) aplinkos veiklas, užduotis, kūrė testus, vaizdo įrašus, anketas, apklausas, atsiliepimus, refleksijas ir kt., taip kurdami mokiniams inovatyvias pamokas, kuriose mokiniai buvo aktyvūs dalyviai. Virtuali aplinka buvo panaudojama ir mokiniams atliekant paskirtus namų darbus, pateikiant jiems papildomą medžiagą bei išteklius. 5–8 klasių mokiniai pamokose išbandė mokytojų virtualioje aplinkoje sukurtas priemones pasinaudodami įsigyta įranga (lenta, ekranais, planšetiniais ir nešiojamais kompiuteriais).

Mokymų metu 30 dalyvių iš trijų projekte dalyvaujančių mokyklų tobulino IKT mokymosi priemonių taikymo kompetencijas, atliko numatytas praktines užduotis ir įgijo įgūdžių kurti skaitmeninį mokymosi turinį bei organizuoti ir valdyti mokymosi procesą skaitmeninėje mokymosi aplinkoje. Visi dalyviai susikūrė jiems reikalingą mokymo kursą, kuriame išbandė įvairius skaitmeninės aplinkos išteklius, veiklas ir įrankius. Šiuo metu mokymuose dalyvavę mokytojai išbando praktiškai savo pamokose įgytas žinias ir įgūdžius. Bent kartą per savaitę savo dalyko pamokose matematikos, gamtos ir tiksliųjų mokslų mokytojai su 5–8 klasių mokiniais išbando įvairius įrankius: veiklas grįžtamajam ryšiui ir įsivertinimui, kryžiažodį (savikontrolei ir mokinių aktyvinimui), H5P įrankį, URL, užduotį, testą, žymą ir kitus.

30 projekte dalyvaujančių mokytojų dalyvavo 5 seminarų cikle: diferencijuotas ir individualizuotas mokymosi proceso organizavimas skaitmeninėje mokymosi aplinkoje, aukštesniųjų mąstymo gebėjimų ugdymo metodai, mokymąsi kuriančios strategijos ir matematinis raštingumas, pamokos, orientuotos į mokymąsi, kūrimas, mokytis padedantis vertinimas. Mokymuose mokytojai įgijo žinių bei įgūdžių, reikalingų sėkmingam pamokos planavimui, organizavimui ir vertinimui individualizuojant ir diferencijuojant ugdymo turinį naudojantis IKT. Mokytojai įgijo profesinėms ir dalykinėms kompetencijoms būtinų žinių apie mokinių motyvaciją didinančius principus, mokinių įsitraukimo metodus, kokias strategijas taikyti siekiant formuoti ir tobulinti mokinių kompetencijas, kokie yra pamokos kokybę užtikrinantys metodai ir kaip jie veikia bei pan. Įgytas mokymuose žinias, gebėjimus ir kompetencijas mokytojai taikė planuodami, kurdami, vesdami pamokas, į aktyvias veiklas pamokose įtraukdami mokinius. Siekiant įvertinti, kaip sekasi panaudoti mokymuose įgytas žinias bei gebėjimus, mokytojai stebėjo vieni kitų pamokas, dalinosi savo pastebėjimais.

Projekto metu, siekiant maksimaliai motyvuoti ir sudominti mokytojus efektyviau siekti 8 klasių mokinių matematikos pasiekimų pagerėjimo, buvo pasitelkta daug projektinės patirties bei aukštus matematinius pasiekimus turinčią Šakių „Žiburio“ gimnaziją, kuri projekte atliko konsultuojančios mokyklos funkcijas. Šios gimnazijos sukaupta patirtis leido projekte dalyvaujančioms mokykloms įgyti praktinių žinių apie kokybišką pamokų organizavimą, IKT panaudojimą ugdymo turiniui perteikti, IKT integravimą į ugdymo turinį, pedagoginį profesinį tobulėjimą. Buvo organizuojami praktiniai mokymai, pamokų stebėjimai Šakių „Žiburio“ gimnazijoje, konsultantai iš Šakių „Žiburio“ gimnazijos lankėsi projektą įgyvendinančiose mokyklose, stebėjo šių mokyklų mokytojų vedamas pamokas, jas komentavo ir teikė konsultacijas mokytojams, kaip pagerinti ugdymo procesą, organizuoti matematinio ugdymo(si) procesą, skatinti mokinių motyvaciją ir pažangą.