KAI TU ATSIVERI PASAULIUI, PASAULIS ATSIVERIA TAU

Pirmasis 2022–2023 mokslo metų pusmetis mūsų gimnazijoje bus prisimenamas kaip aktyvaus įsitraukimo į Erasmus+ projektų veiklas metas. Dar praėjusių mokslo metų pabaigoje užsimezgusi pažintis su „Social Effect Network“ komanda ir asmeniškai su projektų koordinatore Asta Kondrakevičiūte (kuri, beje, yra kilusi iš Pilviškių ir jaučia sentimentus šiam miesteliui), jų padrąsinimas ne tik įsitraukti į jau patvirtintų Erasmus+ projektų veiklas, bet ir patiems imtis projektų rašymo ir paraiškų teikimo, šį rudenį tapo realybe. Per vasarą padirbėta prie Erasmus+ projekto rašymo ir šiuo metu jis pateiktas vertinimui – todėl laikome sukryžiavę pirštus ir labai tikimės, kad sėkmė mums nusišypsos.  Rudens darbus savo dalyvavimu tarptautiniuose projektuose paįvairino net 4 mūsų gimnazijos mokytojai.

Spalio 1–8 dienomis matematikos mokytojas Andrius Štrimaitis vyko į Kiprą, kur dalyvavo Erasmus+ projekto „Digital Empathy“ (Skaitmeninė empatija) veiklose. Štai ką mokytojas sako apie tai: „Šio projekto metu buvo galima susipažinti su šia tema ir į ją labiau įsigilinti, įgyti pasitikėjimo savimi norint išreikšti savo nuomonę. Vienas iš projekto tikslų buvo ugdyti empatiją ir mažinti diskriminaciją, emociškai ją suvokti, ugdyti atsakomybę (už savo vietą ir ateitį), ugdyti matematines ir IT kompetencijas. Ir tai tik kelios šio projekto naudos.“

Nuoroda į mokytojo Andriaus užfiksuotus įspūdžius: https://youtu.be/mopFEJ2Q05M

Lapkričio 14–21 dienomis geografijos mokytoja Vaida Šimkienė, vokiečių kalbos, istorijos mokytoja Neringa Surdokienė bei anglų kalbos mokytoja Ina Kirvelaitienė atstovavo Lietuvą ir mūsų miestelį kitame Erasmus+ projekte „REDIEL“ (apie atskirties ir diskriminacijos mažinimą viešosiose erdvėse, bei tokių erdvių patrauklumo didinimą), kuris taip pat vyko Kipre. Mokytojų atsiliepimai:

Neringa Surdokienė: „Man buvo labai įdomi ir be galo naudinga ne tik pati tema, kuri buvo nagrinėjama įvairiais aspektais, bet ir socialiniai žaidimai, skirti pažinti vienas kitą, komandos formavimui, darbo grupėse formos, kurias aš jau dabar naudoju pamokose. Įdomu buvo stebėti namų darbų užduotis – pačią užduotį ir jos pateikimo būdus, pasirinktus aspektus, kurie ne tik atspindi regioną, mentalitetą, bet ir atskleidžia bendrus skirtingų kultūrų sąlyčio taškus. Viskas, ką patyriau mokymuose, yra naudinga man kaip žmogui ir kaip mokytojai.“

Vaida Šimkienė: „Apie Erasmus+ projektą buvau girdėjusi iš kolegų, domėjausi galimybe dalyvauti, bet bijojau, nes moku tik vokiškai ir rusiškai. Eiti į šį projektą mane paskatino noras keliauti, pažvelgti į šio projekto „virtuvę“ iš vidaus. Be to, niekada neatsisakau galimybės keistis pačiai, manau, kad mokytojui reikia mokytis visą gyvenimą. Tai, ko išmokau šiame projekte, pranoko visus lūkesčius. Dalyvaudama žaidimuose pamačiau, kaip juos pritaikysiu edukacinėje veikloje kitoje aplinkoje – mokyklos ir gimtojo miesto teritorijoje, išvykose į gamtą ir miestą.“

Ina Kirvelaitienė: „Diskriminacijos tema man visada buvo (ir yra) jautri, nes ji glaudžiai susijusi su patyčiomis, kurias patyriau paauglystėje, o kartais pastebiu ir savo, kaip mokytojo, aplinkoje tarp mokinių, o kartais ir suaugusiųjų. Projekto tikslai, tokie kaip empatijos, emocinio diskriminacijos suvokimo, pasitikėjimo ugdymas, savo ir/ar kitų etnocentrizmo, išankstinių nusistatymų supratimas, tarpkultūrinio mokymosi įgūdžių ugdymas ir daugelis kitų, padėjo ne tik geriau suprasti ryšio atkūrimo su gamta svarbą, bet ir skatino pažinti save kaip asmenybę, kaip gamtos dalį.“

Nuoroda į projekto veiklų santrauką: https://www.youtube.com/watch?v=CYjTIDUGAf4

Ir tai tik pradžia, nes, kai tu atsiveri pasauliui, pasaulis atsiveria tau.

 

mokyt. Ina Kirvelaitienė