„Kokybės krepšelio“ projekto įgyvendinimas

2020–2022 metais gimnazija įgyvendino projektą Kokybės krepšelis. Projekto įgyvendinimo metu pavyko įgyvendinti visas numatytas veiklas. Plano įgyvendinimo sėkmė – aktyvesnis mokinių mokymąs(is), didesnė asmeninė pažanga, nes mokytojai sustiprino savo kompetencijas ir gebėjimus šiuolaikiškai dirbti, pamokose dažniau naudojo įvairius VMA Moodle įrankius. Visi mokytojai buvo įtraukti ir kūrė gimnazijos mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo tvarkos aprašą, stebėjo ir aptarė kolegų pamokas, dalyvavo seminaruose apie šiuolaikinę pamoką, dėl to pakito jų požiūris į pamokos organizavimą, darbo metodus. Įrengta klasė-laboratorija padėjo siekti individualios mokinių pažangos ir laimėjimų (laimėtos prizinės vietos respublikiniuose ir Europos konkursuose). Įsigytos priemonės gerino pamokų kokybę, leido informaciją mokiniams perteikti vaizdžiau ir suprantamiau, vesti pamokas kitose aplinkose. „Tylos kampelio“ baldais mokymuisi ir poilsiui naudojosi visi gimnazijos mokiniai. Įrengtos interaktyvios ugdymo(si), poilsio ir mokymosi erdvės specialiojo pedagogo, logopedo, mokytojo padėjėjo kabinetuose padėjo specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams siekti pažangos – jų 2021–2022 m.

Buvo gauta 112572,00 Eur, išleista 112572,00 Eur.

Tikslas – pagerinti 5–10 kl. mokinių pasiekimus, taikant mokinių pažangą skatinančią (įsi)vertinimo sistemą, aktyvinant mokinių mokymąsi inovatyvioje aplinkoje.

Uždaviniai:

  1. Sukurti ir taikyti (įsi)vertinimo sistemą, siekiant asmeninės mokinių pažangos.
  2. Aktyvinti mokinių mokymąsi, atsižvelgiant į individualius poreikius.

 

Įgyvendinant 1 uždavinį įvyko seminaras „Vertinimas šiuolaikinėje pamokoje“, kuriame dalyvavo 41 mokytojas; mokytojai įgijo žinių apie šiuolaikinės pamokos vertinimą, jo paskirtį. Sukurtas naujas mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo tvarkos aprašas (patvirtintas 2021-10-26 direktoriaus įsakymu Nr. V-146). Kuriant aprašą dalyvavo visi gimnazijos mokytojai – įvyko 6 konsultacijos tvarkos aprašo kūrimo darbo grupei ir 16 konsultacijų 4 mokytojų grupėms (pagal dalykų sritis). 98 proc. mokytojų 2022 m. birželio mėn. apklausoje teigė, kad su mokiniais aptaria, kokie bus jų pasiekimų vertinimo kriterijai.

Mokytojai kolegialiai mokėsi ir dalijimosi gerąja vertinimo patirtimi – kiekvienas mokytojas stebėjo vidutiniškai 4 kolegų pamokas per metus (buvo pildomi pamokų stebėsenos protokolai). Įvyko stebėtų pamokų aptarimai metodinėse grupėse. 2021 m. sausio – kovo mėn. įvyko 40 akad. val. mokymai „Mokymosi proceso organizavimas ir valdymas skaitmeninėje mokymosi aplinkoje“, juose dalyvavo 34 pedagogai.

Gimnazija ugdymo procese naudoja Moodle aplinką – kuria testus, apklausas, naudoja refleksijos, įsivertinimo ir kitus įrankius. Moodle aplinka panaudojama mokytojams išvykus į kvalifikacijos kėlimo renginius, vaduojant kolegas jiems sergant ir pan. – tokiu būdu mokiniai gauna visas ugdymo plane numatytas valandas.

2022 m. birželio mėn. apklausos duomenimis, 6 proc. padaugėjo mokinių, nurodančių, kad beveik kiekvienoje pamokoje jiems paliekama laiko įsivertinimui ir refleksijai (2022 m. su tuo sutinka 70 proc. mokinių, 2019 m. su tuo sutiko 64 proc. mokinių). Nupirkta 12 vnt. interaktyvių ekranų.

Įgyvendinant 2 uždavinį 2021 m. rugpjūčio 23 d. įvyko seminaras „Ilgalaikių planų rengimas“, kuriame dalyvavo 41 mokytojas. Visi mokytojai parengė naujus ilgalaikius planus, atsižvelgiant į mokinių gebėjimus, poreikius ir nusimatant šiuolaikinius aktyvius mokymo(si) metodus bei aiškų vertinimą.

2022 m. sausio 5, 6, 7 dienomis įvyko seminaras / mokymai „Aktyvūs mokymo(si) metodai šiuolaikinėje pamokoje“, kuriuose dalyvavo 41 mokytojas. Suorganizuota mokytojų išvyka pasidalinti patirtimi su kolegomis (Bubių mokykla, Dubysos Aukštupio mokykla, Kurtuvėnų mokykla).

2022 m. birželio mėn. įvykusios apklausos duomenimis 97,4 proc. mokytojų nurodė, kad skiria mokiniams užduotis, kurias jie turi atlikti porose, grupėse; 97,4 proc. mokytojų nurodė daugumoje savo pamokų naudojantys aktyviuosius mokymo(si) metodus. 3 proc. padaugėjo mokinių sutinkančių, kad jie dažnai bendradarbiauja įvairios sudėties ir dydžio grupelėse (2019 m. buvo 82 proc., 2022 m. – 85 proc.). 5 proc. sumažėjo mokinių, sutinkančių, kad mokykloje per pamokas daugiausiai kalba mokytojai (2019 m. 79 proc., 2022 m. – 74 proc.). 2 proc. padaugėjo mokinių, teigiančių, kad mokytojai dažnai skatina juos aktyviai mokytis (2019 m. buvo 87 proc., 2022 m. – 89 proc.). 81 proc. mokinių nurodė, kad daugumoje pamokų mokytojai naudoja užduotis, kurios skatina jų smalsumą, dėmesį, tiriamąjį, patirtinį mokymąsi. Įrengta klasė – laboratorija: 25 darbo vietos (mobilūs baldai, spintos, 7 vnt. nešiojami kompiuteriai, lazerinės graviravimo-pjovimo staklės ir vandens aušintuvas, 2 vnt. planšetinės kompiuterių krovimo spintos, ekranas, projektorius, spalvotas daugiafunkcis spausdintuvas, A3 spausdinimo kopijavimo aparatas, elektronikos – mechanikos įrangos elementai). 59 proc. mokytojų vedė aktyvias kūrybines pamokas klasėje – laboratorijoje. 100 proc. 1–4 klasių, 88 proc. 5–8 kl. ir I–IV gimn. kl. mokinių naudojosi skaitykla. 1 kartą per savaitę vyko neformaliojo švietimo užsiėmimai: „Mažoji laboratorija“ (23 mokiniai 1–4 kl.), „Kompiuteriukų ralis“ (9 mokiniai iš 3, 4, 5, 8, I, II gimn. kl.).

 

Įsigytos visos numatytos priemonės nuotolinių pamokų vedimui (6 vnt. grafinių planšečių, 18 vnt. sisteminių blokų, 2 vnt. ekranų kompiuteriams, 5 vnt. projektoriai, 3 vnt. dokumentų kameros). Įsigyti 55 vnt. sėdukai pamokoms netradicinėse erdvėse vesti. 94 proc. mokytojų vedė vidutiniškai po 3 pamokas per mokslo metus kitose gimnazijos lauko ir vidaus erdvėse. 2022 m. atliktos apklausos duomenimis 75 proc. mokinių nurodė, kad mokytojai veda pamokas kitose aplinkose.

Įrengtos 5 mokymosi erdvės – „Tylos kampeliai“ – fojė, II ir III aukšto koridoriuose. Mokymosi erdvėmis naudojosi visi 5–8, I–IV gimn. kl. mokiniai.

Įsigyta priemonių muzikos (2 vnt. koncertinės ukulėlės, 1 vnt. bosinė gitara), technologijų (įranga technologijų kabinetui – baldai ir įranga virtuvei, 3 vnt. siuvimo mašinos), fizinio ugdymo (betoninis lauko teniso stalas, lauko sporto kompleksas) pamokoms, neformaliojo švietimo užsiėmimams. Įsigytomis įvairiomis šiuolaikinėmis mokymo(si) priemonėmis naudojasi visi 1–8, I–IV gimn. kl. mokiniai.

Įrengtos interaktyvios ugdymo(si) erdvės specialiojo pedagogo ir logopedo kabinetuose; įrengta mokymosi erdvė mokytojo padėjėjo kabinetuose (nupirkti 2 vnt. interaktyvūs ekranai, 7 vnt. sėdmaišių); erdvėmis naudojasi visi specialiųjų ugdymosi poreikių turintys mokiniai.

 

Pasiekti tokie kokybiniai rodikliai: 2021–2022 m.m. pabaigoje lietuvių k. ir matematikos patenkinamu lygiu besimokančių 8 kl. mokinių sumažėjo 26 proc. – 7 mokiniais (iš lietuvių k. ir literatūros – 5 mokiniais, iš matematikos – 2 mokiniais). Mokinių nuomone teiginio „Daugelio mūsų mokytojų pamokos yra įdomios“ vertė pakilo 0,1 ir yra 3,1. Noriai į mokyklą einančių mokinių skaičius padidėjo 5 proc. – 62 proc. mokinių sutinka  su teiginiu „Į mokyklą einu su džiaugsmu“ (2019 m. buvo 57 proc.), t. y. padidėjo 7 mokiniais (2019 m. buvo 102 mokiniai, 2022 m. – 109 mokiniai). Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių 5–10 klasių mokinių, darančių pažangą, padaugėjo 32 proc. – 78 proc. specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių 2021–2022 m.m. padarė pažangą (18 mokinių iš 23) (2019–2020 m.m. buvo 46 proc. – 10 mokinių iš 22), t. y. padidėjo 8 mokiniais.

Veiklos tobulinimo ataskaita už pirmuosius veiklos tobulinimo metus

Veiklos tobulinimo plano patikslinimas Nr. 1

Projekto „Kokybės krepšelis“ įsivertinimas